Nemški proizvajalec Oechsler s pomočjo dodajalne izdelave odpira novo ero izdelave avtomobilskih sedežev, ki jo opredeljujejo udobje, funkcionalnost in slog. Podjetje je za proizvodnjo sedežev izbralo tehnologijo 3D-tiska HP Multi Jet Fusion, ki omogoča izdelavo fleksibilnih in funkcionalnih komponent.
Tako kot avtomobilska industrija tudi oblikovanje in proizvodnja avtomobilskih sedežev v zadnjih letih doživljata neverjeten razvoj. Strokovnjaki za plastične izdelke iz nemškega podjetja Oechsler so prepričani, da nov korak v razvoju avtomobilskih sedežev zaznamujejo predvsem tehnologije 3D-tiska. Podjetje z aditivno proizvodnjo na novo opredeljuje oblikovanje in proizvodnjo avtomobilskih sedežev s končnim ciljem izboljšave udobja in funkcionalnosti.
V proizvodnji avtomobilskih sedežev se običajno uporabljajo izdelovalni postopki na osnovi suspenzij ali pene, ki so sicer primerni za množično proizvodnjo, imajo pa določene omejitve, zlasti na področju prilagajanja individualnim uporabnikom, udobja, zračnosti in teže. Pri Oechslerju so prepoznali priložnost za premagovanje teh izzivov in začeli uporabljati dodajalno izdelavo pri projektiranju najsodobnejših avtomobilskih sedežev z vgrajenimi 3D-rešetkastimi geometrijskimi strukturami, ki jih je v fazi kon struiranja mogoče prilagoditi z različnimi trdotami in gostotami.
Prvi korak snovanja novega avtomobilskega sedeža je bila preučitev interakcij med telesom in sedežno površino. Pri Oechslerju so zato analizirali t.i. toplotne karte in jih primerjali z izkušnjo sedenja. Nato so pripravili programska orodja za konstruiranje in pretvorili 3D-modele fiksnih geometrij v rešetkaste strukture. To jim je omogočilo prilagajanje lastnosti (predvsem blaženja) rešetkaste konstrukcije na podlagi točk pritiska in podatkov o sedenju. Rešetkaste strukture so nato optimizirali z uravnavanjem velikosti in debeline upogljivih paličastih povezav in tako ustvarili avtomobilski sedež z različnimi stopnjami trdote in oblazinjenja. S klasičnim penastim oblazinjenjem bi bilo to zelo težko ali celo nemogoče.
Pri Oechslerju poudarjajo, da tak pristop odpira tudi možnosti za prilagajanje sedežev po meri uporabnikov. Različni tipi vozil in vozniki imajo različne zahteve, zmožnost izdelave različnih vrst sedežev za izpolnitev teh zahtev pa lahko povsem spremeni pravila igre. Dodajalna izdelava ni omogočila le spremenljive trdote, temveč tudi izboljšanje zračnosti. Medtem ko oblazinjenje iz goste pene omejuje zračenje v sedežih, so rešetkaste geometrije idealne za pretok zraka. Dovršene rešetkaste strukture so omogočile izdelavo novega in še posebej zrakoprepustnega udobnega sloja za pasivno klimatsko udobje in povečano zračnost. Še ena prednost 3D-natisnjenih sedežev je njihova teža. Zahvaljujoč kompleksni notranji geometriji, ki jo sestavljajo tanke elastične
palice, obstaja potencial za zmanjšanje teže avtomobilskih sedežev in s tem porabe goriva.
Oechsler je za svoje sedeže uporabil fleksibilen material TPU01, ki izpolnjuje zahteve avtomobilskih standardov glede stika s kožo, vzdržljivosti ter dpornosti proti ognju, kemikalijam in UV-žarkom. Podjetje je v konstrukcijo sedeža razen rešetkaste geometrije integriralo tudi več inovativnih oblikovnih elementov za izboljšanje funkcije in lažjo proizvodnjo. V konstrukcijo so vdelali pritrditvene točke in s tem v montaži odpravili potrebo po lepljenju. Vodila
za varnostni pas so 3D-natisnili iz materiala PA12 kot en sam polni del. Tudi drugi oblikovni elementi, kot so kanali za šive in zložljivi mehanizmi, so prispevali k učinkovitejšim montažnim procesom v nadaljevanju. Integracija tečajev je tako omogočila tiskanje velikih komponent na eni sami delovni površini. Pri Oechslerju poudarjajo, da je več elementov njihovega sedeža, vključno z naslonjalom, z različnimi stopnjami trdote in oblazinjenja mogoče prilagoditi
voznikovim željam in potrebam po udobju.
Odgovore na vprašanja o možnostih uporabe 3D-tehnologije HP MJF in optimizaciji izdelkov za digitalno proizvodnjo dobite pri slovenskem ponudniku in serviserju 3D-tiskalnikov HP, podjetju CGS plus. Vabljeni v naš demo center na Brnčičevi ulici 13 v Ljubljani, kjer si lahko ogledate delovanje tiskalnikov in primere s to tehnologijo natisnjenih kosov za slovenska in tuja podjetja.